Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
  3. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  4. Ondernemer: Vloerenservice ‘t Gooi., handelend onder de naam:
    ‘Vloerenservice Nederland’, statutair gevestigd te (3763LB) Soest, aan het adres
    Nieuwegracht 16-11, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer
    67353274;
  5. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de Ondernemer en de Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  6. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

  • Naam: Vloerenservice ‘t Gooi., handelend onder de naam: ‘Vloerenservice Nederland’.
  • Vestigings- & bezoekadres: Nieuwegracht 16-11 Soest 3763LB.
  • KvK-nummer: 67353274.
  • Btw-identificatienummer: NL002388991B77.
  • IBAN: NL75RABO0314447873.
  • Telefoonnummer: +31613037597.
  • E-mail: info@vsn-vloeren.nl

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Ondernemer en Consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de Ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de Ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de Consument zo spoedig mogelijk en kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de Consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de Consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de Consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Artikel 4: Offerte

  1. De offerte is tot en met veertien (14) dagen na offertedatum geldig, tenzij uit de offerte anders blijkt.
  2. De offerte is uitsluitend gebaseerd op de door de Consument verstrekte gegevens (in de breedste zin van het woord), waaronder begrepen de productcodes, het aantal, de afmetingen.
  3. De offerte vermeldt een volledige omschrijving van de te leveren producten en te verrichten legwerkzaamheden, de totale (koop)prijs, en de betalingscondities. De offerte vermeldt als er sprake is van bijkomende kosten zoals vracht-, leverings-, betaal- of portokosten.
  4. De offerte is onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten en de legwerkzaamheden.
  5. De producten en legwerkzaamheden die niet genoemd zijn in de offerte vallen niet onder de afgesproken (koop-)prijs. Als de Consument deze wel verlangt, dan werkt dit prijsverhogend.

Artikel 5: Prijsverhogingen

  1. Voor (koop-)prijsverhogingen, optredend na het sluiten van de overeenkomst maar voor levering, geldt:
    1. A: (Koop-)Prijsverhogingen door wettelijke maatregelen (bijv. Btwverhoging) kunnen altijd worden doorberekend.
    2. B: Bij (koop-)prijsverhogingen binnen drie (3) maanden na het sluiten van de overeenkomst mag de Consument kiezen tussen ontbinden van de overeenkomst of akkoord gaan met de (koop-)prijsverhoging.
    3. C: Bij (koop-)prijsverhogingen na drie (3) maanden na het sluiten van de overeenkomst vermeldt de Ondernemer waarom een (koop-) prijsverhoging wordt doorgevoerd en mag de Consument kiezen tussen ontbinden van de overeenkomst of akkoord gaan met de (koop-) prijsverhoging.

Artikel 6: Betaling

  1. De betalingscondities zoals vermeld op de offerte betreffen fatale termijnen in de zin van artikel 6:83 onder a BW. Indien de Consument niet, niet tijdig, niet volledig conform de betalingscondities vermeldt op de offerte betaalt of indien uit de houding c.q. mededeling van de Consument blijkt dat de Consument niet, niet tijdig, niet volledig conform de betalingscondities vermeldt op de offerte betaalt, dan is de Ondernemer gerechtigd om haar verplichtingen uit de overeenkomst volledig op te schorten, zonder dat de Ondernemer daarvoor op enige wijze jegens de Consument schadeplichtig is
    of kan worden.

Artikel 7: Aflevering product

  1. Het moment van aflevering van de producten gebeurt in overleg met de Consument.
  2. Aflevering van de producten geschiedt door bezorging op het door de Consument daartoe opgegeven adres zoals vermeld in de offerte. De Ondernemer is gerechtigd de producten in gedeelten te leveren. Deellevering mogen afzonderlijk worden gefactureerd.
  3. De Consument is verplicht de producten af te nemen op het moment waarop de producten bij hem wordt bezorgd, dan wel op het moment waarop de producten volgens de overeenkomst anderszins aan hem worden afgeleverd. Indien aflevering niet mogelijk is wegens een voor risico van de Consument komende omstandigheid (bijvoorbeeld omdat de Consument niet thuis is of de Consument de producten weigert af te nemen), dan zijn de producten voor risico van de Consument. De Ondernemer wordt dan houder van de producten. De producten worden dan op kosten van de Consument opgeslagen door de Ondernemer. De opslagkosten bedragen € 50,00 per dag. Eventuele verliezen, beschadigingen, achteruitgang c.q. tenietgaan van de producten ten tijde van de opslag is voor rekening en risico van de Consument. De Consument blijft verplicht zijn verplichtingen uit de overeenkomst na te komen. Een volgende bezorging van de producten door de Ondernemer aan de Consument vindt dan eerst plaats, indien de Consument de ontstane opslagkosten volledig aan de Ondernemer heeft voldaan.
  4. De Ondernemer is gerechtigd om de bezorging door een derde te laten uitvoeren.
  5. Bezorging geschiedt uitsluitend tot aan de eerste drempel en op de begane grond, voor zover bereikbaar met een pompwagen.

Artikel 8: Aflevering legwerkzaamheden

  1. Het plannen van de legwerkzaamheden gebeurt in overleg met de Consument.
  2. Voor iedere geplande legwerkzaamheden betaalt de Consument de kosten voor de legwerkzaamheden zoals vermeldt op de offerte.
  3. Indien de Ondernemer, vanwege een omstandigheid die voor rekening van de Consument komt (zie artikel 9 van de algemene voorwaarden voor de omstandigheden), de legwerkzaamheden niet of niet volledig of niet tijdig kan uitvoeren, dan is de Ondernemer gerechtigd om de legwerkzaamheden volledig op te schorten, zonder dat de Ondernemer daarvoor op enige wijze jegens de Consument schadeplichtig is of kan worden. De Consument is dan gehouden om de kosten die de Ondernemer tevergeefs heeft gemaakt aan de Ondernemer te betalen. Die kosten bestaan uit de reiskosten en de kosten van de leggers die de legwerkzaamheden uitvoeren. De kosten bedragen € 350,00. Een volgende afspraak tot het plannen van de legwerkzaamheden vindt dan slechts plaats, indien de Consument de kosten van € 350,00 aan de Ondernemer heeft voldaan. Tot die tijd is de Ondernemer gerechtigd om de legwerkzaamheden volledig op te schorten, zonder dat de Ondernemer daarvoor op enige wijze jegens de Consument schadeplichtig is of kan worden gesteld.
  4. De Ondernemer is gerechtigd om de legwerkzaamheden door een derde te laten uitvoeren.

Artikel 9: Uitvoering legwerkzaamheden

  1. De uitvoering van de legwerkzaamheden geschiedt in de volgende fasen:
    a) Voorbereiding egaliseren dekvloer;
    b) Egaliseren dekvloer;
    c) Voorbereiding leggen product;
    d) Leggen product.
  2. Met egaliseren van de dekvloer wordt bedoeld het glad maken/nivelleren van de dekvloer. Onder egaliseren wordt uitdrukkelijk niet verstaan het waterpas maken van de dekvloer. De Consument is zelf verantwoordelijk voor het waterpas maken van de dekvloer.
  3. Ten behoeve van de voorbereiding van de egalisatiewerkzaamheden dient de Consument ervoor te zorgen dat:de dekvloer vrij is van meubels en overige obstakels (dus leeg is),
    volledig droog is voor een optimale hechting van het
    egaliseermiddel, vrij van stof en vuil is voor een optimale hechting
    van het egaliseermiddel en vlak is (indien er scheuren c.q. gaten in
    de dekvloer aanwezig zijn, dan dient de Consument deze scheuren
    c.q. gaten voorafgaand aan de uitvoering van de legwerkzaamheden 
    te dichten te dichten);
    1. eventuele plinten (van de muren) zijn verwijderd;
    2. de wanden deugdelijk zijn afgeplakt (minimaal 120 centimeter vanaf
      de vloer);
    3. de keuken volledig is afgeplakt (minimaal 120 centimeter vanaf de
      vloer);
    4. de deuren, die de legwerkzaamheden kunnen belemmeren,
      verwijderd zijn;
    5. er geen hoogteverschillen zijn tussen het kozijn/drempels en de
      dekvloer
    6. er geen werkzaamheden in de ruimte waar het product is gelegd
      worden verricht door de Consument of derden (anders dan de
      Ondernemer);
  4. Na het egaliseren dient de Consument ervoor te zorgen dat:
    1. De ruimte voldoende ventileert (door alle ramen en deuren open te zetten), teneinde de egaline te laten drogen. Indien de egaline niet voldoende droogt, kan het product niet worden gelegd; er geen werkzaamheden in de ruimte waar het product is gelegd worden verricht door de Consument of derden (anders dan de Ondernemer).
  5. Ten behoeve van de voorbereiding van het leggen van het product dient de Consument ervoor te zorgen dat:
    1. de basisvloer/ondervloer vrij is van meubels en overige obstakels (dus leeg is), volledig droog is voor een optimale hechting van het egaliseermiddel, vrij van stof en vuil is voor een optimale hechting van het egaliseermiddel en vlak is (indien er scheuren c.q. gaten in de dekvloer aanwezig zijn, dan dient de Consument deze scheuren c.q. gaten voorafgaand aan de uitvoering van de legwerkzaamheden te dichten te dichten);
    2. eventuele plinten (van de muren) zijn verwijderd;
    3. de wanden deugdelijk zijn afgeplakt (minimaal 120 centimeter vanaf de vloer);
    4. de keuken volledig is afgeplakt (minimaal 120 centimeter vanaf de vloer);
    5. de deuren, die de legwerkzaamheden kunnen belemmeren, verwijderd zijn;
    6. er geen hoogteverschillen zijn tussen het kozijn/drempels en de dekvloer;
    7. de randen van de dekvloer zijn gekit met siliconenkit om te voorkomen dat de egaline wegzakt bij eventuele kieren;
    8. de producten platliggen in de ruimte waarin de producten gelegd moeten worden. Laminaat en PVC click-vloeren en PVC drybackvloeren dienen minimaal 48 uur te acclimatiseren in de ruimte waar deze gelegd worden (kamertemperatuur 18-20 graden);
    9. er geen werkzaamheden in de ruimte waar het product is gelegd worden verricht door de Consument of derden (anders dan de Ondernemer).
  6. Na het leggen van het product dient de Consument ervoor te zorgen dat:
    1. er 24 uren geen meubels worden geplaatst op de vloer;
    2. er 24 uren geen werkzaamheden in de ruimte waar het product is gelegd worden verricht door de Consument of derden (anders dan de Ondernemer).
  7. 7. De Consument dient voorafgaand aan de uitvoering van de legwerkzaamheden er te allen tijde voor te zorgen dat:
    1. de Ondernemer is geïnformeerd over de soort dekvloer;
    2. het opstookprotocol voor de vloerverwarming volledig is opgevolgd;
    3. de deuren en alle andere obstakels, die de legwerkzaamheden kunnen belemmeren, verwijderd zijn;
    4. kozijnen en deuren zijn ingekort. De Ondernemer verricht geen inkortwerkzaamheden;
    5. er geen hoogteverschillen zijn tussen het kozijn/drempels en de dekvloer. De ondernemer verricht geen inkortwerkzaamheden;
    6. oneffenheden in de basisvloer/ondervloer is weggewerkt. Hoogte-/niveauverschillen tot maximaal 1mm zijn acceptabel. Als het hoogte-/niveauverschil groter is dan 1mm, dient de Consument dit verschil te nivelleren;
    7. er voldoende gelegenheid is voor aanvoer, opslag en/of afvoer van materialen en hulpmiddelen;
    8. er voor voldoende aansluitingsmogelijkheden voor elektrische machines, verlichting, verwarming, gas, perslucht en water zijn;
    9. het aantal afgenomen vierkante meters product voldoende is, in die zin dat de legwerkzaamheden volledig kunnen worden uitgevoerd;
    10. er geen werkzaamheden in de ruimte, waar het product is gelegd, worden verricht door de Consument of derden (anders dan de Ondernemer).

Artikel 10: Meerwerk

  1. Meerwerk wordt - behoudens spoedeisende omstandigheden - voorafgaand aan de uitvoering schriftelijk of elektronisch overeengekomen. In geval van door de Consument opgedragen meerwerk kan de Ondernemer alleen aanspraak maken op een verhoging van de prijs, indien hij de Consument tijdig heeft gewezen op de daaruit voortvloeiende prijsverhoging, tenzij de Consument deze prijsverhoging zelf had moeten begrijpen.
  2. Onder meerwerk wordt verstaan: alle werkzaamheden en leveranties, die niet in de offerte zijn begrepen en die door de Consument worden verlangd.

Artikel 11: Conformiteit & garantie

  1. Het geleverde product moet die eigenschappen bezitten die de Consument op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten (conformiteit). Dit geldt ook bij bijzonder gebruik als dat door partijen bij het sluiten van de overeenkomst is afgesproken.
  2. Wordt aan deze verwachting niet voldaan, dan heeft de Consument recht op reparatie respectievelijk vervanging, ontbinding en/of prijsvermindering.
  3. Als het gebrek goed hersteld kan worden, dan hoeft de Ondernemer het product niet te vervangen.
  4. De Consument moet volgens de wet zijn schade zo veel mogelijk voorkomen of beperken.
  5. Bij faillissement/surseance van betaling/wettelijke schuldsanering van de Ondernemer kan de Consument zich melden als schuldeiser bij curator/bewindvoerder.
  6. Als de fabrikant van de producten een verdergaande garantie geeft aan de Ondernemer, geldt deze garantie ook voor de afnemer.
  7. Garantiebepalingen zijn alleen van kracht bij het met de bestemming corresponderend gebruik van de geleverde producten of van het uitgevoerde werk, of bij bijzonder gebruik als dat is afgesproken.
  8. De Consument moet zich als een goed Consument gedragen. Daaronder wordt bijvoorbeeld verstaan dat het product goed en afdoende wordt onderhouden en behandeld.
  9. Afwijkingen in kleur, slijtvastheid, structuur, etc. beperken of sluiten het recht op garantie en/of schadevergoeding uit. Dit is het geval als de afwijkingen uit vaktechnisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen of handelsgebruik.

Artikel 12: Aansprakelijkheid

De Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade door oorzaken die hij niet kende of zou moeten kennen, behalve als hij aansprakelijk is volgens de wet of als anders tussen partijen is afgesproken. Die
oorzaken kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • het ontstaan van krimpnaden en/of haarscheurtjes als gevolg van het geleidelijk verlies aan bouwvocht na nieuwbouw of verbouw;
  • het ontstaan van verkleuringen, krimpnaden en/of haarscheurtjes door de directe inwerking van warmtebronnen zoals zon, CV-leidingen en haarden;
  • een te hoog of te laag luchtvochtigheidspercentage in de betreffende ruimte en omliggende ruimten of een extreme verandering daarin;
  • een onjuiste samenstelling van de tussen- en/of ondervloer, indien en voor zover deze niet door de Ondernemer is aangebracht of een onvoldoende vlakke ondervloer, als deze niet door de Ondernemer is aangebracht. De ondernemer meldt voor de start van het werk het onvoldoende vlak zijn dan wel ongeschiktheid van de tussen- of ondervloer aan de afnemer, voor zover dit door de ondernemer naar objectieve maatstaven vast te stellen is;
  • het niet-blijvend droog zijn van de vloer, mits de Ondernemer vooraf de vochtigheidsgraad van de vloeren heeft gemeten en het resultaat daarvan voldoende was.

Artikel 13: Oplevering

  1. Het werk geldt als opgeleverd wanneer de Ondernemer aan de Consument heeft medegedeeld dat het werk gereed is en de Consument het werk heeft aanvaard. Ter gelegenheid van de oplevering wordt een door de Consument te ondertekenen opleveringsrapport opgemaakt. Een door de Consument geconstateerd gebrek dat door de Ondernemer wordt erkend wordt in het opleveringsrapport als zodanig vermeld.
  2. Indien de Ondernemer heeft medegedeeld dat het werk voor oplevering gereed is en de Consument niet binnen zeven dagen na die mededeling de Ondernemer laat weten dat de Consument het werk afkeurt, geldt het werk als opgeleverd.
  3. Indien de Consument het werk afkeurt, dient de Consument dat schriftelijk of elektronisch te doen onder vermelding van de gebreken die de reden voor afkeuring zijn. Kleine gebreken zijn geen reden tot afkeuring, mits het een eventuele ingebruikneming niet in de weg staat.
  4. Indien de Consument het werk in gebruik neemt, geldt het werk als opgeleverd.
  5. Indien de Ondernemer de eindfactuur stuurt en de Consument niet binnen acht dagen na ontvangst van de eindfactuur laat weten of dat hij het werk afkeurt, geldt het werk als opgeleverd.
  6. Indien de Ondernemer de eindfactuur stuurt en de Consument de eindfactuur betaalt, geldt het werk als opgeleverd.
  7. Indien partijen vaststellen dat gelet op de aard of omvang van de gebreken in redelijkheid niet van oplevering kan worden gesproken, bepalen de Ondernemer en de Consument na overleg een nieuwe datum waarop het werk gereed zal zijn voor oplevering.
  8. Na de dag waarop het werk als opgeleverd geldt, is het werk voor risico van de Consument.

Artikel 14: Overeenkomst op afstand

  1. Als de Consument de offerte langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Ondernemer direct langs elektronische weg de ontvangst daarvan. Zolang dit nog niet is gebeurd, kan de Consument de overeenkomst ontbinden.
  2. Als de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Als de Consument elektronisch kan betalen, zal de Ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen nemen.
  3. De Ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product en/of de dienst de volgende informatie meesturen:
    1. het bezoekadres van de Ondernemer waar de Consument met klachten terecht kan;
    2. de voorwaarden waaronder en hoe de Consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, of een duidelijke melding over het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    3. informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    4. de prijs van het product of dienst inclusief belastingen, eventuele afleverkosten en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
    5. als de Consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. Deze informatie moet door de Consument op te slaan en te raadplegen zijn.

B - Herroepingsrecht (uitsluitend voor op afstand en buiten de verkoopruimte gesloten overeenkomsten)

  1. De Consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product -al dan niet gecombineerd met een dienstgedurende een bedenktijd van minimaal veertien (14) dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De Ondernemer mag de Consument vragen naar de reden van herroeping, maar hem niet verplichten die op te geven.
  2. Deze bedenktijd gaat in op de dag nadat het product door de Consument (of op verzoek van de consument namens hem) is ontvangen. Bij meerdere deelleveringen uit één bestelling geldt dat de bedenktijd begint de dag waarop de laatste deellevering door of namens de Consument is ontvangen.
  3. Voor uitsluitend diensten gaat de in lid 1 genoemde bedenktijd in op de dag na het sluiten van de overeenkomst.
  4. Als de ondernemer de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf (12) maanden na het einde van de in lid B vastgestelde bedenktijd.
  5. Zodra de Ondernemer alsnog de in lid 4 bedoelde informatie verstrekt, verstrijkt de bedenktijd (veertien) 14 dagen na de dag waarop de Consument die informatie alsnog heeft ontvangen.

C - Verplichtingen Consument tijdens bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de Consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product alleen zodanig uitpakken of gebruiken als nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De Consument mag het product hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. Als de Consument verder gaat dan omschreven in lid C1, dan is hij aansprakelijk voor waardevermindering van het product.
  3. De Consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de Ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst de verplichte informatie over het herroepingsrecht
    heeft verstrekt.

D - Uitoefening herroepingsrecht door Consument en
kosten daarvan

  1. Als de Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn via het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de Ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen (veertien) 14 dagen vanaf de dag na deze melding, zendt de Consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de Ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen. De Consument heeft op tijd geretourneerd als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De Consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, zoveel mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de Ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de Consument.
  5. Bij een overeenkomst op afstand draagt de Consument de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Bij een buiten de verkoopruimte gesloten overeenkomst draagt de Consument de retourkosten van het product.
  6. Als de Consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht het uitvoeren van de dienst te starten tijdens de bedenktijd, betaalt de Consument het uitgevoerde werk tot het moment van herroeping.
  7. De Consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten als:
    1. de Ondernemer de Consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt; of
    2. de Consument niet uitdrukkelijk om het starten met de uitvoering van de dienst heeft verzocht.
  8. Bij herroeping worden alle aanvullende overeenkomsten ontbonden.


E - Verplichtingen Ondernemer bij herroeping

  1. Als de Ondernemer herroeping door de Consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst direct een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de Consument, inclusief berekende leveringskosten, uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de dag van de herroeping. Hij mag wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen, behalve als de Ondernemer het product zelf ophaalt of de Consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden. Als de Consument kan aantonen dat het product is teruggezonden maar het komt niet aan bij de Ondernemer, dan zal de consument het door hem ingeschakelde vervoerbedrijf verzoeken een onderzoek te doen naar de vermissing van het product.
  3. De Ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als de consument heeft gebruikt, tenzij anders afgesproken. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
  4. Als de Consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de Ondernemer de extra kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


F - Uitsluiting herroepingsrecht
De Ondernemer sluit de navolgende producten en diensten uit van het herroepingsrecht, als hij dit tijdig voor het sluiten van de overeenkomst duidelijk bij het aanbod heeft vermeld:

  1. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst,
    maar alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de Consument; en
    2. de Consument heeft verklaard dat hij afstand doet van zijn herroepingsrecht; en
    3. de ondernemer de consument een bevestiging van de overeenkomst en de verklaring zoals bedoeld in het vorige lid heeft verstrekt.
  2. Volgens specificaties van de Consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden gemaakt op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
  3. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  4. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.

Artikel 15: Klachten

De Ondernemer levert de producten en diensten service volgens de normen en richtlijnen die daarvoor gelden. De Consument kan er dus vanuit gaan dat die van hoge kwaliteit zijn. Toch gaat er af en toe iets mis met een bestelling of maakt de Ondernemer een fout. Als de Consument daarover een klacht heeft, dan kan de Consument het aan de Ondernemer laten weten via klantenservice@vloerxxl.nl.

Artikel 16: Nederlands recht

Op de overeenkomst met de Consument en op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

BIJLAGE I MODELFORMULIER HERROEPINGSRECHT

Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt ontbinden / herroepen.


Aan:
Vloerenservice ‘t Gooi., handelend onder de naam: ‘Vloerenservice Nederland’
Nieuwegracht 16-11

3763LB Soest.
info@vsn-vloeren.nl


Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende

dienst(*):…………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………… herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*):…………………………………………………………………………
Naam/Namen consument(en):…………………………………………………………………………..
Adres consument(en):……………………………………………………………………………………….
Handtekening van consument(en):…………………………………………………………………..
Datum:………………………………………………………………………………………………….
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

 

Datum: 06-05-2025